fredag 9 november 2007

Tvillingbus

Jag och min bror är så lika. Vi är som en enda själ i en enda kropp. Vi har samma tankar och samma hopp. Vi vill båda leka samma lekar och ratta samma bil, vi gillar samma kvinna och har samma tro på Gud. Men det är inte Han som ber oss gå på vattnet. det är skylt för oss vem som vill, men det fanns onekligen en skylt om att göra det. Vid Rastahyttan intill sjön Barken. Vi är inte ensamma om att vara två. Titta på kråkorna, de gör likadant. Ser samma TVproogram, uppflugna på gratisplats kollar de TVnätet med hjälp av elnätet. Det är liveprogram.

Jag kunde inte låta bli att ta det litet lättsamt idag, när det är 9 november och Teodor. Det namnet betyder "gudagåva" och det finns över 6000 sådana gudagåvor i Sverige. Bara en sån sak.







Glass i gass är gott. man kan få det var som helst numera. Den här reklamen kan jag väl bjuda på medan det slaskar och är kalla vindar utanför. Skogen är bara grön av avund här - i själva verket står den avlövad - låter som avslöjad - och ska snart bli vinterisad istället för glassgassad. Det varar nog till efter vasaloppet nästa år, så vallan tar över vallen och Gunde tar hand om landslaget - tack för det. Han kan stava han, behövde bara en stav i Holmenkollen en gång, minns jag. Det var föredömlig envishet, även om vinsten uteblev. Men jag kan inte stava till hans efternamn, så jag ger mig nu - men visst är han fågel.


Recensera gärna här!

Kristen Topplista från  Jesussajten.se




Inga kommentarer: