lördag 10 november 2007

Det finns kraft




När landskapet man reser bil igenom lyses upp av solsken från snett vänster och sitter bredvid föraren med kameran skjutklar, kan man få en svit av belysta ledningar. Jag tycker sådant är vackert och knäpper bild efter bild. Här är några av dem.
Jag kom plötsligt på några ordvitsar på namn, jag tror de florerade på 60-talet. "Goddag, mitt namn är Ström, om det kan vara till någon ledning." Och får till svar: "Jag heter Kraft och sitter i ledningen för företaget."
Den bästa kraftledningen för oss människor är nog den som Gud alltid har att ge: "Det finns kraft, kraft, mäktig underbar uti Guds, lammets blod..." Det finns både mäktiga krafter i den natur Gud skapat och andens kraft för var och en som bekänner sin synd och svaghet och tar emot Honom i sitt liv. Det är den kraft vi annars saknar, vår egen räcker inte långt, medan hans kraft kan frälsa och göra trygg, lindra och bota sjukdom och ge mental styrka till sånt man annars vore alldeles för svag och villrådig för.
Så låt oss gå vägen, följa linjen, den lysande kärlekens och kraftens linje, den som också hjälper de andra utefter samma väg.

Kristen Topplista från  Jesussajten.se


















Inga kommentarer: