tisdag 30 oktober 2007

Ovan molnen 3


Jag som alltid haft rädsla för flygning, hade med Jesus med i hjärtat inte minsta ångest eller oro. Jag satt lugn och fotograferade ut genom den lilla sidorutan vid min fönsterplats.

Nu har återfärden börjat och vi känner så småningom hur klimatet blir annorlunda och det ser inte lika inbjudande ut nedanför.

Jag hade flera gånger tanken: Här sitter i luften många tusen människor samtidigt och kommer sen som på skyarna tillbaka till fast mark. Hur kommer det att ske att jesus kommer tillbaka. Kommer det att ske på skyarna och kommer han att ha kläder som när han lyftes upp en gång - enligt bilder vi sett konstnären Gustave Doré och många andra målat. Längst ner på sidan ser du ett montage jag gjort över hur det skulle kunna se ut...









Snart når vi Arlanda och är på snabb nedgång mot de små husen och en liten plätt som föreställer landningsbanan - och är det. Allt liksom växer och vi kommer mjukt ner på jorden. That´s that!

Nu har jag i alla fall flugit. Tack gode Gud!



Svensk härlig himmel, hög och fri!








Recensera gärna här!


Kristen Topplista från  Jesussajten.se

Inga kommentarer: